Actief Beheer in 7 stappen

Soms is het juiste moment nu. Pak zelf de regie als hypotheekverstrekker op hoe jij je klanten actief wilt bedienen in beheer. Hieronder lees je in 7 stappen hoe je kunt beginnen:

1.    Onderzoek waar de echte pijn of de winst zit voor jouw klanten. Wat is het probleem wat jij als hypotheekverstrekker voor ze gaat oplossen?

2.     Klanten verwachten rondom activatie een positieve boodschap, eenvoud, snelle digitale middelen en verwachten nieuwe oplossingen te horen die ze zelf nog niet hadden bedacht. Wat is hierin de kracht van jouw organisatie?

3.    Bedenk vooraf waar je over een jaar wil staan. Wat zijn de nieuwe verdienmodellen die je met actief beheer zou willen ontdekken?

4.     Welke rol wil je pakken als geldverstrekker, wat zijn de bouwstenen om daar te komen?

5.     Houd die bouwstenen aan tegen je huidige veranderkalender, programma’s of epics. Op welk onderdeel kan je eenvoudig de eerste stap zetten?

6.     Experimenteer, zo kan je met hypotheses testen wat klanten echt willen, en zo kan je relatief snel een first mover advantage pakken op het verdienmodel waarop jij wilt voorsorteren.

7.     Bouw uit, nu begint het pas echt, wat zorgt ervoor dat je de snelheid blijft houden om jouw oplossingen aan een grote groep klanten aan te bieden

Je hebt nu een beeld gekregen op hoofdlijnen. Wil je de eerste stappen zetten op het gebied van Actief Beheer of uitbouwen? Doen dan de Actief Beheer scan samen met BE in flow. Jouw flowanizer die acteert als strategisch sparringspartner met ruime implementatie-ervaring op het gebied van Actief Beheer.

Meer lezen over Actief Beheer en de dilemma’s en oplossingen? Lees dan deze Whitepaper die BE in flow schreef samen met Yellowtail en de input van 20 branchegenoten.

footer anchor